powered by FreeFind
  Forsiden
  TV-SHOP
  TV-guide
  Kanaler
  Nett-TV
 
Humor
 
Bildeserier
  Kontakt

KATEGORIER:

  Canal+
  Digital-TV
  Diverse
  Lokal-TV
  Mediedager
  NRK
  TV2
  TV3
  TV-butikken
  TVNorge
  Utenriks
  Viasat


DIVERSE:

  Ja, det er mulig

  Radionytt.no

  Nettradio

  Reklame-
   produsenter

Søppelkongen solgt til England
Storkanalen Channel 4 har kjøpt TV 2s realitykonsept Søppelkongen.

Flere saker om TV2


TVNYTT.NO - 14.03.07 - KYRRE DAHL
Kanalen falt for miljøaspektet i serien, og britenes egen versjon er allerede satt opp i den britiske Channel 4 sitt sendeskjema til høsten, under navnet ”Dumped for the autumn”. Det er produksjonsselskapet Strix som i samarbeid med TV 2 har utviklet den ”grønne” realityserien.

- Det er storartet at en stor kanal som Channel 4 velger å sende Søppelkongen, som internasjonalt er kjent under navnet Paradise Lost. Jeg er utrolig glad og stolt på vegne av alle involverte i TV 2, Strix og deltagerne. Vi trodde på eksperimentet med å blande reality og miljøvern, noe som er blitt lagt merke til. Det er flott at et underholdningskonsept kan brukes til å sette fokus på et miljøproblem som søppel, sier prosjektleder for "Søppelkongen" Andreas Hatlevik. Under innspillingen av "Søppelkongen" sommeren 2005 valgte 14 personer å bo på en søppeldynge i seks uker, avskjermet fra verden utenfor. De måtte lage egne boliger og skaffe til veie alt av egen komfort, samt løse ulike ukesoppgaver med det de fant på dynga. Programleder var Gaute Grøtta Grav, som hadde med seg Ole André Sivertsen som medhjelper.

- Nå som klimaendring står på dagsorden kan vi se at vi var tidlig ute med å lage et miljøvennlig og viktig konsept for mange land gjennom Søppelkongen. Det viser også interessen ute, ved at 17 land har sikret seg opsjoner på konseptet. Dette er morsomt og viser også et godt samarbeid mellom Strix og TV 2, sier Jørgen Hermansen, daglig leder i produksjonsselskapet Strix i Norge. Søppelkongen vant Gullrosen under festivalen i Lucerne, Sveits april 2006. Rosen ble vunnet i kategorien ”Social Awareness Award” og juryen la vekt på det grønne og miljøvennlige aspektet, samt nyskapende tanker for realitykonseptet.

Kilde og foto: TV2/Håvard Solem




Annonse


  DIVERSE:
RADIOINNHOLD
Nytt konsept for lokalradio og andre som trenger en programleder
Les mer...
  TV-SHOP:
DIREKTE TIL TV-SHOP
Flere TV-apparater i vår TV-SHOP
  ANNONSE:
Andre oppføringer:

Søk lån uten sikkerhet hos ToppFinans
www.toppfinans.com

Ja, Det er mulig
Reise billig og mye - en blogg
http://www.erdetmulig.no

Lånepenger24.no
Det er trygt å låne penger på internett. Les mer på lånepenger24.no


Digital-TV i bilen
Du kan få digitalt TV i bilen , alt du trenger er litt ekstrautstyr.

Dating på TV
Mer om dating-showet The Pick Up Artist

Eiendomsmeglere på TV
Komiserien Meglerne er en av høstens store satsinger fra TV2. Trenger du en ekte eiendomsmegler?

Vil du ha flere lesere?
Alle som driver et nettsted vil ha flere innom. Her er noen tips om hvordan du kan bli mer synlig på Google.

NYTTIGE RADIOSIDER:

Reklameprodusenter
Trenger du en stemme til en radioreklame, eller en lydproduksjon, her er en oversikt:
Radioreklame

Den nye radiobutikken
Har du lyst på ny radio? DAB eller FM? eller kanskje nettradio?
Kjøp en ny radio