Omsetningen av TV-reklame har økt med 4,2 % sålangt i år.
Det viser tall fra MIO. Det betyr at TV øker vesentlig mindre enn gjennomsnittet av alle medier.
TVkanalene har sålangt i år omsatt reklame for 808,5 millioner kroner. I de fre første månedene i fjor ble det omsatt reklame for 775,7 millioner.
Tallene kommer fra MIO, Mediebyråenes interesseorganisasjon, og tallene viser netto utfakturert medieomsetning, etter alle rabatter, men før eventuell separat avregnet byråprovisjon.
Medieomsetningen totalt økte med 11,3 % i årets første måneder, sammenlignet med samme periode i fjor. Ingen enkeltgrupper mister omsetning, men det er Kino som relativt sett taper mest, med en oppgang på bare 2,4 %. TV gjør det heller ikke bra, med en omsetningsvekst på 4,2 %. De som vinner mest er Andre medier med en oppgang på 71,6 %, Internett med en fremgang på 36,1 og Direktereklame som øker med 30,3 %.
Kilde: Pressemelding
|
|