NRJ Group, i Norge kjent som Energy, har radiostasjoner i en
rekke land i Europa, men satser nå stadig mer på TV. Nylig har de fått tildelt en lisens på det
digitale bakkenettet i Ile-de-France-området, det vil si hovedstadsområdet i Frankrike.
Dette vil bli NRJ Groups tredje TV-kanal; NRJ 12 ble lansert i 2005 og inneholder en
blanding av musikk og underholdning, mens NRJ Hits, som ble introdusert i mars i år, innholder
100 % musikk. Den nye kanalen for Paris vil få navnet LTF (La Télé de Tous les Franciliens).
Kanalen vil inneholde underholdning, kultur, sport og fritid, melder NRJ i en pressemelding.
Det er selskapet selv som vil stå for reklamesalg via datterselskapene NRJ Global
National and NRJ Global Régions. Alle de tre TV-kanalene vil ha en målgruppe 11 - 35 år, som
også er hovedmålgruppen for NRJ Radio. I Norge har NRJ Group lokalradiostasjoner i Oslo, Bergen ,
Trondheim, Stavanger og Romerike.
Kilde: NRJ Group
|
|