|
|
|
|
NRK Super får ny designpris
Samler barnetilbud på NRK Super
Flere saker om NRK
|
|
TVNYTT.NO - 16.10.09 - KYRRE DAHL
|
NRK Super mottok i går en Design Effekt-utmerkelse fra Norsk Designråd. Prisen tildeles NRK Super for å ha bevist at strategiske designinvesteringer gir konkrete resultater.
Fra nyttår samles alle TV-programmer for barn på NRK Super.
NRK Super er relativt sett den største suksessen NRK har hatt siden vi startet sendinger på TV for snart 50 år siden. Kanalen er laget for en bestemt målgruppe (barn fra 2 til 12 år) og i løpet av sin levetid har den mangedoblet sin oppslutning. September i år har vært den mest suksessfulle måneden i NRK Super sin historie hvor kanalen nå er jevnstor med Disney Channel.
Neste år samler NRK alle tilbud til barn på NRK Super. Også Barne-TV klokken 18:00 på hverdager flyttes til NRK Super. Kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkaas er fornøyd med hva NRK Super har fått til. – Som allmennkringkaster er det vårt ansvar å ha et godt tilbud for barn. Når vi neste år samler alle TV programmer for barn på en kanal, er det avgjørende at vi har klart å bygge NRK Super som en sterk og tydelig merkevare for at våre tilbud for barn både på TV, radio og på nett fortsatt skal være godt kjent.
Det er prosjektleder for oppstarten av NRK Super, Trine Ruud, som i kveld mottar prisen på vegne av NRK. – NRK Supers visjon er å skape en verden hvor barn vokser og er viktige. Vi skal være tilstede på flere plattformer. Sammen med byrået SDG (Scandinavian Design Group) har vi utarbeidet et godt designprogram for NRK Super. For oss er dette er svært viktig virkemiddel for å være tydelige mot våre målgrupper, sier hun. – Det er mange som har bidratt til denne suksessen. Både eksterne og vår og vår egen designavdeling internt i NRK. All videreutvikling av designprogrammet viser hvor sterkt og fleksibelt det er, og at vi kan leve godt med det i mange år fremover.
Kilde: Pressemelding
|
|
|
DE SISTE NYHETENE:
|
|
|
|
|
|
|
Annonse
|
|
|