TV 2 fikk i forrige uke sin sterkeste august-uke siden 2007. - De unge seerne velger TV 2 i helgene, og det er vi selvsagt godt fornøyde med, sier TV 2-direktør Trond Håndlykken Kvernstrøm.
"Norske Talenter" øker fra forrige fredag, mens "Senkveld" øker fra fjorårets sesongpremiere. Og "Skal vi danse" øker blant seerne mellom 20 og 49 år.
- Vi er veldig fornøyd med starten på høsten, og TV 2s reklame-kanaler fikk i forrige uke sin sterkeste august-uke siden 2007, sier Trond Håndlykken Kvernstrøm som er direktør for program og kanaler i TV 2.
- Det gleder oss spesielt at de unge seerne i så stor grad velger TV 2 i helgene, med 50 prosent i andel for ”Norske Talenter”, 61 prosent i andel for ”Senkveld” og 41 prosent i andel for ”Skal vi danse” i den kommersielle målgruppen 20-49 år, forteller Håndlykken Kvernstrøm.
Mer om TV2 - Kilde og Foto: TV2
02.09.2015 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl