Prisdryss til TVNorges humorkampanje

18.03.2015 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl ---- Følg oss på Twitter

TVNorges humorkampanje «Best på humor, dårligst på politikk» gjorde rent bord under TV-prisutdelingen PromaxBDA i Barcelona denne uka. Kampanjen ble belønnet med to gull og én sølv. PromaxBDA er en årlig prisutdeling i regi av den internasjonale foreningen for markedsføring, promotering og design innen underholdningsindustrien.

Humorkampanjen ble lansert i fjor høst, og spilte på valgkampen rundt kommunevalget som foregikk i samme periode. Profilerte politikere fra syv ulike partier stilte opp i reklamefilmer sammen med TVNorges kjente humorprofiler, og det ble også laget annonseboards hvor TVNorges humorister var satt inn i klassiske politiske propagandaplakater.

– Dette er utrolig gøy, og en flott anerkjennelse til alle som har jobbet med kampanjen. Kampanjen er et resultat av en fantastisk laginnsats, hvor alle avdelingene på huset har bidratt. Spesielt kreativ manager Katja Krogh fortjener å nevnes, som hadde det kreative ansvaret. Samtidig vil jeg trekke fram TRY, som var med å utvikle kampanjen helt fra starten, og ikke minst alle politikerne og humorprofilene som stilte opp, sier Rebecca Rørmark, Head of On-Air Communication and Marketing i TVNorge og Discovery Networks.

TVNorges humorkampanje «Best på humor, dårligst på politikk» vant gull i klassene «General Brand Campaign; Channel Network or Platform» og «General Channel Image Campaign Using Multiple Media», og sølv i klassen «Key Art/Poster Campaign». Også kanalens westerninspirerte Sinnasnekker’n-promo fikk sølv i klassen «Leisure & Lifestyle Programme Spots».

Mer om TVNorge Kilde og Foto: TVNorge/Discovery

Annonse