Verdens mest avanserte TV-måling

23.01.2018 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl ---- Følg oss på Twitter og Facebook

Norge har nå verdens mest avanserte måling for TVOV-seing. Den nye målingen vil fange opp seere fra både tradisjonell lineær-seing og strømming via internett, såkalt Online Video – overalt og til enhver tid. Det er analysebyrået Kantar Media som har utviklet målingen, på oppdrag fra de største TV-gruppene i Norge: NRK, TV 2, Discovery Networks og MTG. De fire TV-husene sitter sammen i en styringsgruppe, som i 2017 har vært ledet av Lene Granlund Bredahl fra MTG.

– Vi er glade for å være i mål etter en særdeles lang og omfattende prosess. Vi har hatt veldig høye ambisjoner for hva vi skulle få til, og det har vi fått merke underveis. Det er ingen andre i verden som har gjort noe lignende før oss, så vi har måttet gå opp stien helt på egenhånd. Men nå er vi klare for å ta TVOV-målingen i bruk, og vi gleder oss veldig til å vise den fram for markedet, sier Lene Granlund Bredahl, leder for styringsgruppen for TVOV.

Annonse

Visjonen for den nye TVOV-målingen er å måle all seing av TV og Online Video-innhold – overalt og til enhver tid. Det har også vært et mål at TVOV skal være en felles valuta for alle TV-aktørene i Norge, og at alle aktørene i TVOV-markedet skal ønske å bruke data fra denne undersøkelsen.

Det har blitt snakket om den nye TVOV-målingen lenge, også utenfor Norges grenser. – Det er veldig spennende å være først ute med en så sofistikert og fremtidsrettet undersøkelse. Vi har presentert den på seminarer i inn- og utland, og vi vet at det er mange som følger med når vi går live med en av verdens mest avanserte målinger for levende bilder. «The Norwegian model» har allerede fått stor internasjonal oppmerksomhet, sier Lene Granlund Bredahl.

Mer om Diverse Kilde og Foto: TVNorge

Følg TVNytt.no på Twitter og Facebook

Annonse