Strømmesuksess for Ex On The Beach

20.08.2018 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om Discovery

Dplays mye omtalte realitysatsing Ex on the Beach hadde premiere forrige tirsdag, og i løpet av helgen slo programmet de digitale seertallene til Paradise Hotel på ViaFree. De to første episodene av Ex on the Beach ble Norges to mest sette programmer digitalt i løpet av uken som gikk.

Mandag morgen hadde 237 000 seere fått med seg første episoden av Ex on the Beach på strømmetjenesten Dplay. Til sammenligning hadde 172 000 sett første episode av Paradise Hotel (siste sesong) på ViaFree i tilsvarende periode, og 226 000 har sett episoden fram til i dag. Andre episode av Ex on the Beach, som ble sluppet på torsdag, har foreløpig blitt sett av 195 000. Det betyr at Ex on the Beach tar både første- og andreplassen på listen over forrige ukes mest strømmede TV-programmer.

– Dette er helt rått. Dette er vår første store digitale satsing, og vi hadde vel ikke våget å drømme om sånne tall. Nå blir det spennende å se hvor det bærer videre, sier Espen Skoland, kommunikasjonsdirektør i Discovery Networks. Han tror de gode seertallene ikke bare skyldes programmets flørtende karakter.

– Folk har spådd reality-TVs død en god stund nå, men Ex on the Beach er enda et bevis på det motsatte. Man kan si hva man vil om konseptet, men Ex on the Beach er rå og ekte reality, med fokus på godt, gammeldags mellommenneskelig drama. Det drives ikke framover av konkurranser eller temauker med utkledning. Det tror jeg folk liker. Så skremmer det vel ikke vekk seere at det er litt drøyt til tider, men det er nok ikke hovedårsaken til at såpass mange ser på. Det finnes drøyere ting andre steder på nettet, det vet selv en bluferdig jærbu som meg, sier Skoland,

Ex on the Beach har også blitt sendt lineært på TV-kanalen FEM, der har episode 1 totalt blitt sett av 110 000 seere, inkludert opptak og reprise.

Kilde og Foto: TVNorge/Discovery/Eurosport - Toke Mathias Riskjær - Følg oss på Twitter og Facebook