Annonse

Klassiker gjenoppstår i ny drakt

19.11.2020 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om TVNorge/Discovery

Denne vinteren blir suksessfilmen Fjols til fjells gjenfødt i en helt ny Dplay-serie om kos og krise i det norskeste av det norske – hyttefeltet.


FOTO: TVNorge/ DPlay

Tidligere i år, kort tid før korona-krisen stengte ned landet, rakk filmen Fjols til fjells, inspirert av den ikoniske klassikeren med samme navn, å bli en publikumssuksess på norske kinoer. I november slippes serien Fjols til fjells løs på Dplay, men denne gangen med en helt ny historie.

Naive Poppe forsøker fortsatt å gjenreise sin bestefars hotell Hurumhei til gamle høyder, uten noen støtte fra andre enn sine medarbeidere Pia og Morten. I serien er det derimot utbyggingen av det koselige hyttefeltet som står i fokus.

– Serien spinner videre på historielinjen fra filmen, men denne gangen møter vi også flere nye karakterer i hyttefeltet, som blir stadig større og mer befolket. Brødrene Jarle og Roar havner, på grunn av sine bedre halvdeler, på hver sin side i en sur konflikt om fordelingen av familiehytta, mens det nyforelska paret Lars og Lene finner ut at drømmehytta de nettopp har anskaffet seg, er allment kjent som «skilsmissehytta», sier Magnus Vatn, programdirektør i Discovery Norge.

Fjols til fjells er en humorserie om noe av det norskeste som finnes, nemlig hyttekos på vinterfjellet, og alt det fører med seg av idyll og relasjonelle katastrofer.

– Vi har gjort stor suksess med Neste sommer, og jeg tror de fleste nordmenn har et enda sterkere forhold til hytta på fjellet enn de har til sommerhytta ved sjøen. Mange av oss bærer med oss flotte minner om jul, påske og vinterkos på fjellet, men det er selvsagt ikke alltid bare idyll å tilbringe ferien på 20 kvadratmeter, uten innlagt vann, med svigers. Det er duket for en solid klæsj mellom idylliske forventninger og anspent virkelighet når Fjols til fjells har premiere på Dplay i slutten av november, sier Vatn.

Kilde: TVNorge/Dplay/Discovery - Mer om TVNorge/Discovery - Følg TVNytt.no på Twitter og Facebook


Annonse