God sex på TV kommer ikke av seg selv

02.03.2021 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om DIVERSE

Ita O'Brien er Storbritannias ledende intimitetskoordinator, og en pionér i faget. Hun møter du på Nordiske Mediedager


Foto: HBO / Nordiske Mediedager

Nordiske Mediedager blir arrangert 5. til 7. mai og påmeldingen er åpen. En av sesjonene du kan oppleve har tittel: God sex på tv kommer ikke av seg selv, med Ita O'Brien, intimitetskoordinator. Men hva er egentlig en intimitetskoordinator? Hva gjør de??

Sex og fysisk nærhet i dramaserier har gjennomgått stor forandring de siste årene. Serier som «Sex Education» (Netflix), «Normal People» (Hulu) og «I May Destroy you» (HBO) har blitt hyllet for sex-scener som er mer komplekse, mer autentiske og har større dybde enn det vi har hatt en tendens til å bli presentert for tidligere.?Og ikke minst har de banet vei for hvordan sex-scenene er en naturlig og viktig del av historien som en del av karakterbyggingen, ikke bare som en effekt.?

Ita O´Brien har jobbet med alle disse seriene og nå sist med It´s A Sin (HBO). På Mediedagene vil hun fortelle om dette helt spesielle arbeidet.

En annen sesjon som kan interessere handler om Twitch: Mer enn en strømmetjeneste for gamere

Siden Twitch ble grunnlagt i 2011, har strømming fra dataspill sørget for at tjenesten har vokst fram som den største strømmeplattformen i dette segmentet. Fra å kun være en plattform som strømmet dataspill, er Twitch i dag en plattform for stadig nye kategorier innen populærkulturen. Global Head of the Twitch Brand Partnership Studio, Adam Harris, møter gamer og programleder Stian Blipp til samtale om hvordan Twitch jobber med ulike merkevarer og innholdsprodusenter.

Det blir også Avistoppmøte: Kampen om storbyene Det siste året har Amedia startet to helt nye avishus, Nidaros og Avisa Oslo, i byer der Adresseavisen (Polaris) og Aftenposten (Schibsted) har hatt lite eller ingen konkurranse. De etablerte avisene har svart med oppbemanning i redaksjonene og økt satsing på lokale nyheter. Er det plass til alle, og hvem vinner kampen om storbyen?

Anders Opdahl, konsernsjef for Amedia, Per Axel Koch, konsernsjef for Polaris Media og Siv Juvik Tveitnes, administrerende direktør for Schibsted News Media møtes for å diskutere eierskap, konkurranse og journalistikkens vilkår i dagens avislandskap.

Kilde: Nordiske mediedager - Mer om DIVERSE - Følg TVNytt.no på Twitter og Facebook