Annonse
16.03.2022 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om Streaming
Med over 64 millioner globale månedlige aktive brukere som spenner over 26 land på tre kontinenter er Pluto TV allerede en leder innenfor FAST-markedet i Europa. Når tjenesten nå lanseres i Norge kan seerne velge mellom to forskjellige seervalg, som begge er gratis, med mer enn mer enn 70 karaterte live, lineære kanaler og en egen on demand-seksjon viet Viafree.
Pluto TV tilbyr en sømløs, gratis strømme-opplevelse, med enkel tilgang og ingen registrering nødvendig. Kanalene deres vil inkludere innhold fra Paramounts brands og IP-er, Viafree-favorittprogrammer og innhold fra tredjeparter gjennom partnerskap med ledende internasjonale og lokale utgivere, kringkastere og distributører med mål om å levere konstant ferskt og variert innhold, heter det i en pressemelding.
Pluto TV i Norge vil tilby 70 tematiske og unikt kuraterte originalkanaler på tvers av flere sjangere, inkludert filmer, TV-serier, realityprogrammer, kjente barne- og familiefavoritter, sport, nyheter og mye mer. Innholdet inkluderer ikoniske titler fra Paramounts bibliotek, som Catfish The TV Show, South Park og Dora utforskeren, samt filmkanaler med fokus på sjangre som action, komedie og thrillere.
Tjenesten vil tillegg inneholde en utvidet gratisseksjon dedikert til Viafrees beste og mest populære serier som Charterfeber, Eventyrlig Oppussing, Camp Kulinarus. Det vil også komme enda mer innhold fra internasjonale partnere som blir annonsert nærmere lansering.
- Pluto TV i Norden har et eksklusivt tilbud. For første gang kombinerer vi vår unike TV-modell bestående av lineær-TV og strømming, som allerede har trollbundet amerikanske og europeiske forbrukere, med en ny utvidet on-demand-seksjon drevet av Viafree for å tilby det beste av internasjonalt og lokalt innhold i én tjeneste, sier Olivier Jollet, General Manager and Senior Vice President, Pluto TV International. - Jeg er sikker på at Pluto TV vil fange oppmerksomheten til de nordiske markedene og forbrukerne, og raskt bli en ny destinasjon både for fans av kuratert innhold, så vel som for kunder og partnere, som er interessert i å investere i en ny og unik strømmetjeneste.
Lars Mossing, Senior Vice President, Ad Sales, NENT Group, sier: - Vi gleder oss til Pluto TVs nordiske lansering 18. mai. Seerne vil kunne glede seg over populære Viafree-formater som en del av Pluto TVs tilbud, mens vi kan tilby annonsører et attraktivt tilbud som plattformens eksklusive annonsesalgspartner i regionen.
Pluto TV vil være tilgjengelig gratis overalt, uten at det er nødvendig med registrering. Tjenesten vil være tilgjengelig på alle større strømmeenheter (TV, smarttelefon, tablet, PC) via Pluto TV-browseren www. Pluto.tv, via appen på Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV, Chromecast, Samsung, LG, iOS og Android-apper tilgjengelig på Apple Store og Google Play. NENT Group er Pluto TVs annonsepartner i Sverige, Danmark og Norge.
Mer om Streaming - Følg TVNytt.no på - og RSS:
Annonse