03.01.2023 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om Diverse
Foto: Pixabay
Strømme-TV falt med 1,1 prosent i løpet av 2022, men det var betydelig mindre enn lineær-TV som falt med 17,1 prosent. Det melder Kampanje.
Tiden nordmenn bruker på både lineær TV og strømmetjenester falt med 18,5 % i 2022 sammenlignet med året før. Og det er særlig de mellom 20 og 49 år som reduserer TV-tittingen.
– Dette er en trend vi har sett lenge og en korreksjon etter pandemien. Selve lineær-TV-seingen er under press, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2 til Kampanje.
TV 2 endte 2022 med en samlet andel av TV-tittingen på 25,6 prosent, ned 1,4 prosentpoeng. NRK hadde en samlet nedgang i seerandelene på 1,0 prosentpoeng i 2022 til 41,7 prosent. TVNorge, Discovery og TV3 hadde oppgang i seerandel, melder NTB.
Mer om Diverse - Følg TVNytt.no på - og RSS: