Disney og TV2 samarbeider om annonser

16.10.2023 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om Streaming

Disney+ og TV 2 utvider sitt samarbeid ytterligere når TV 2 fra 1. november får eksklusivt ansvar for annonsesalget for «Standard med reklame» i Norge.


Etter den vellykkede lanseringen av Disney+ i Norge i september 2020, lanserte TV 2 og Disney+ i mars 2022 et tilbud der abonnenter kunne få Disney+ inkludert i TV 2 Play-pakken. Nå bidrar det neste steget til at norske annonsører enkelt kan kjøpe annonser ett sted. Dermed vil de kunne nå et enda bredere publikum, som favner alt fra sportselskere til Star Wars-fans.

«Standard med reklame» lanseres sammen med abonnementene «Standard» og «Premium». De nye abonnementspakkene blir tilgjengelig som enkeltstående produkter på Disney+ eller som en del av pakketilbudet på TV 2 Play.

«Vi er veldig godt fornøyde med vårt nåværende samarbeid med Disney, som gjør alt Disney+-innhold tilgjengelig via TV 2 Play. Derfor er vi også glade for at vi skal utvide samarbeidet vårt ytterligere. Dette betyr at annonsørene våre vil få unik tilgang til et bredere strømmepublikum, bestående av mange norske Disney-, Pixar-, Star Wars- og National Geographic-fans», sier Olav T. Sandnes, administrerende direktør i TV 2.

«Den nye abonnementspakken er det neste steget i utviklingen av Disney+. Vi er glade for å kunne lansere det nye tilbudet sammen med vår partner gjennom mange år, TV 2. Det nye abonnementet gir større fleksibilitet og flere valgmuligheter for våre mange fans i Norge. Her tilbyr vi et stadig voksende innholdsbibliotek av høy verdi og kvalitet, med gamle klassikere, nye og eksklusive originaler, samt serier og storfilmer fra våre mange studioer i verdensklasse», sier Hans van Rijn, Country Manager and SVP, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.

Mer om Streaming - Følg TVNytt.no på - og RSS:

Annonse