Annonse
30.03.2022 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om TVNorge/Discovery
Foto: Discovery
– En vinn-vinn for både seer og annonsør, sier Martin Bekken, Head of Digital Sales i Discovery Norge. Det nye abonnementet har fått tittelen «Underholdning (med reklame)», og gir gir brukerne tilgang til absolutt alt av underholdningsinnhold på discovery+, inkludert eksklusive førpremierer. Prislappen blir på gunstige 49 kroner per måned.
– Dette er en ny modell for discovery+, og det blir spennende å se hvordan seerne tar imot den. Vi har lenge hatt et gratistilbud med reklame, hvor brukere har hatt tilgang til en liten del av underholdningstilbudet vårt uten å måtte betale for det. Nå lanserer vi altså en hybridløsning hvor seerne for en rimelig penge får tilgang til det samme som de gjør om de velger «Underholdning»-pakken til 79 kroner i måneden, bare med reklamepauser integrert i programmene, sier Morten Dovland, kommersiell direktør i Discovery.
– Den nye hybridløsningen vil inneholde kortere reklamebreaks enn på gratistjenesten, men seerne får tilgang til enda mer innhold, noe som vi tror vil bidra til å øke videovarelageret på sikt. Denne typen løsning har vært en stor suksess i det amerikanske markedet, og vi mener det det er en vinn-vinn for både seer og annonsør, sier Martin Bekken, Head of Digital Sales i Discovery.
Det nye «Underholdning (med reklame)»-abonnementet vil koste 49 kroner i måneden. Et vanlig «Underholdning»-abonnement hos discovery+ koster i dag 79 kroner i måneden, det inneholder ikke reklamepauser. For å se direktestrømming av Discoverys TV-kanaler kan man enten kjøpe et «Live»-abonnement til 129 kroner i måneden eller et «Sport»-abonnement til 179 kroner i måneden.
Annonse