30.05.2023 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om TVNorge/Discovery
Kanalen CNN Fast viser internasjonale nyheter i short-form-format, og dekker de store nyhetsbegivenhetene, næringsliv, underholdning, sport og klima. Kanalen har nå blitt lansert på Rakuten TV i flere europeiske land, deriblant Norge. CNN Fast vil også være tilgjengelig på LG Channels fra 24. mai, og kommer også på Samsung TV Plus i juni.
Gjennom en dynamisk programmering med korte, informative og underholdende videoer, er den nye kanalen designet for å appellere til et yngre publikum som foretrekker nyheter levert i et kortere og kjappere format. Med historier fortalt gjennom klipp på tre til seks minutter, vil det nye konsise og lettfordøyelige formatet holde seerne oppdatert og engasjert. CNN Fast tilbyr også flere muligheter for sine samarbeidspartnere gjennom nye annonseformater og målrettingsmuligheter.
Lanseringen av den nye kanalen bygger videre på arbeidet som CNN har gjort innen Connected TV (CTV)-feltet med Rakuten TV, LG Channels og Samsung TV Plus, der målet er å utvide måtene folk kan se CNNs innhold på, heter det i en pressemelding.
– CNN Fast tilbyr en ny og annerledes brukeropplevelse til hovedkanalen CNN. Ved å samarbeide med partnere som er veletablerte inne CTV-plattformen, hvor vi allerede har hatt gjort det bra med CNN-innhold, kan vi nå komme i kontakt med flere seere og husholdninger via enhetene og formatene de liker og benytter. Dette er en spennende tilnærming som gir publikum en ny måte å oppleve CNNs anerkjente journalistikk og historiefortelling på, sier Humphrey Black, Head of Distribution Strategy ved CNN International Commercial.
Innholdet på CNN Fast leveres av CNNs journalister og kurateres for kanalen ved hjelp av teknologien til den skybaserte strømmeløsningsleverandøren Amagi. Meara Erdozain, Senior Vice President of Programming ved CNN International, er redaksjonelt ansvarlig for det som vises på skjermen.
– Dette er en flott mulighet til å vise frem høydepunkter fra noe av det beste CNN-innholdet til et bredere publikum, og å tilby forskjellige sjangre og historier i en fartsfylt fortellerstil som er skreddersydd for en yngre og bredere demografi, sier Meara Erdozain, Senior Vice President of Programming ved CNN International.