Annonse
15.05.2017 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl ---- Følg oss på Twitter og Facebook
Over 1,3 millioner fulgte finalen i Eurovision Song Contest på NRK lørdag. Nesten 8 av 10 som så på TV, valgte å se konkurransen.
- Seertallsmessig holder finalen i Eurovision Song Contest seg fortsatt meget godt, i alle aldersgrupper. For eksempel hadde lørdagens finale hele 90 prosent markedsandel blant 12-19-åringene og en rating på 116.000. Dette viser at denne sendingen fortsatt evner å samle en stor del av befolkningen, på tvers av ulike aldersgrupper, sier Håkon Lund Sørensen i NRK Analyse.
TV-sendingen hadde en rating på 1 354 000 og andel på 78 prosent. I tillegg så 24.000 finalen på nett, melder NRK.
Norge og JOWST endte med en svært respektabel tiendeplass med bidraget "Grab the moment", etter å ha kvalifisert seg i den andre semifinalen.
Mer om NRK Kilde og Bilde: NRK/ JULIA MARIE NAGLESTAD