Annonse
16.05.2017 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl ---- Følg oss på Twitter og Facebook
Kundene som ser på strømme-TV er blant de aller mest misfornøyde. Det kommer fram på det siste Kundebarometeret som lages av Handelshøyskolen BI. Aller verst er TV2 Sumo. Det hjelper ikke at de fleste leverandørene kan levere mye innhold, de som ser på Netflix, Viaplay og TV2 Sumo er ikke fornøyd.
TV2 Sumo er faktisk det tredje dårligste selskapet i alle bransjer sett under ett av 170 selskaper totalt og det forteller jo litt om misnøyen. Netflix er best i klassen, men klarer likevel ikke bedre 142. plass. Vi må likevel langt ned for å finne HBO Nordic som nummer 157. Viaplay er på plass 160 og TV 2 Sumo på plass 167. – De er blant de dårligste bransjene, sier ansvarlig for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI, Pål Silseth til Kampanje.com
Ferske tall viser at 46 % av nordmenn ser bilder og video på nett daglig og strømme-TV fikk et stort oppsving da Netflix ble lansert. Likevel er det uklart hvorfor kundene er så misfornøyd – Det blir kvalifisert gjetning. Vi vet ikke, men vi tror det kan ha sammenheng med at kundene kan ha høyere forventninger enn hva som kommer eller at enkelte føler det er tungvint å bruke, sier Silseth.
Nytilsatt sjef i TV 2 Sumo, Christian Birkeland (bilde), er ikke spesielt fornøyd med å være tredje sist på listen. – Vi må begynne å jobbe med umiddelbart for å komme høyere opp på listen. Men da må vi også forstå driverne bak tallene og jobbe derfra, sier Birkeland. – Dette er altfor dårlige tall og noe vi må begynne å jobbe med umiddelbart for å komme høyere opp på listen. Men da må vi også forstå driverne bak tallene og jobbe derfra, sier han til TV2 Sumo.
Mer om TV2 Kilde og Foto: TV2
Annonse
Annonse