Annonse

En ny måte å oppleve TV på!

16.11.2016 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl ---- Følg oss på Twitter og Facebook

Ved å kombinere spillteknologi og effekter kjent fra store Hollywood-produksjoner, introduseres norske TV-seere nå for en annerledes TV-kveld for hele familien. Lost in Time er ikke bare et nytt gameshow, men en unik kombinasjon av spillbasert TV og digital deltakelse fra sofakroken. – Vi lanserer rett og slett en helt ny måte å oppleve TV på, sier programdirektør Eivind Landsverk.

– Vi plasserer virkelige mennesker inn i en virtuell verden og lar publikum hjemme i stua delta med mobiltelefon eller nettbrett. Se for deg at en deltaker sitter i en løpsk gruvevogn i det ville vesten, befinner seg blant dinosaurer i juratiden eller reiser til en fremtid hvor romraketter er blitt dagligdags. På TV-skjermen ser du deltakeren kjøre gruvevognen, mens du på mobilen din kan konkurrere med egen gruvevogn i samme spill, sier Eivind Landsverk, programdirektør i TVNorge og Discovery Networks.

Skaperne av Lost in Time er produksjonsselskapet FremantleMedia og det norske gründerselskapet The Future Group, som ledes av duoen Jens Petter Høili og Bård Anders Kasin. Bård Anders dro som 22-åring til USA og var med å utvikle spesialeffektene i The Matrix-filmene. FremantleMedia er et av verdens største TV-produksjonsselskap, og står bak suksessformater som Idol, America’s Got Talent og X Factor. Deres ambisjon er å rulle ut Lost in Time til TV-kanaler i hele verden – men aller først skal det sendes i Norge.

– Det er gøy at TV tar steget inn i den digitale tidsalderen, og vi er veldig fornøyd med at vår virtuelle studioteknologi bidrar til dette. Denne teknologien gjør det mulig å lage helt nye former for underholdning der den ekte og virtuelle verden smelter sammen. Lost in Time er bare begynnelsen, og vi gleder oss til fortsettelsen, sier gründer og daglig leder Bård Anders Kasin i The Future Group. Lost in Time kommer på TVNorge våren 2017.

Mer om Discovery Kilde og Foto: TVNorge/Discovery

Følg oss på Twitter og Facebook

Annonse