06.01.2017 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl ---- Følg oss på Twitter og Facebook
Eurosport kan nå markedsføre seg som offisiell kringkaster av De olympiske leker. Med slagordet «Home of the Olympics» går sportskanalen inn i sin desidert mest spennende periode siden etableringen i 1989, går det fram av en pressemelding.
Det var i juni 2015 det ble klart at Discovery – som eier blant annet Eurosport og TVNorge – sikret seg TV-rettighetene til De olympiske leker til og med 2024. For norske seere innebærer dette at når ilden tennes i Sør-Korea om drøyt 13 måneder, må TV-en stilles inn på TVNorge og Eurosport Norge.
- De olympiske leker er verdens største idrettsbegivenhet, og i Norge er vinter-OL større enn alt annet. For vår del kommer lekene i 2018 kort tid etter at vi har avsluttet den første sesongen med Eliteserien på våre plattformer, og vi viser allerede alle store vintersportskonkurranser direkte - med våre egne kommentatorer og eksperter. Vi gleder oss enormt til perioden vi nå går inn i, sier sportsdirektør i Discovery Networks Norway, Jan-Erik Aalbu.
Eurosport-kanaler over hele verden kan dermed markedsføre seg som «Home of the Olympics». Dette innebærer blant annet at de fem ringene vil være synlig på TV-skjermen, integrert i en ny Eurosport-logo som vil bli brukt i sendinger det kommende året. - Våre forberedelser er selvsagt godt i gang. 13 måneder går fort. Målet vårt er å bygge Eurosport til å bli Norges viktigste sportsmerkevare, og vi har en stor jobb foran oss. Vi gleder oss vanvittig til året vi nå går inn i, sier Jan-Erik Aalbu.
Mer om Discovery Kilde og Foto: TVNorge/Discovery