Eurosport inngår OL-avtale med Snapchat

19.10.2017 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl ---- Følg oss på Twitter og Facebook

Discovery-eide Eurosport har i dag skrevet under en strategisk annonse- og innholdsavtale med Snapchats eierselskap Snap, Inc. - For oss er det viktig å nå ut til nye og yngre målgrupper, ikke minst i forbindelse med OL. Avtalen med Snapchat, som er den aller første for rent sportsinnhold i Norge, gir oss svært spennende muligheter, sier Tine Austvoll Jensen, sjef for Discovery Networks i Norge.

Avtalen innebærer et nytt partnerskap inn mot De olympiske vinterleker i PyeongChang 2018. Samarbeidet vil sørge for at Snapchat-brukere over hele Europa får spennende OL-innhold gjennom en rekke former for profesjonelt utformet innhold på Snapchats Discover-plattform.

Annonse

Dette er første gang Snapchat har forpliktet seg til en europeisk, flerspråklig avtale for dekning av OL. - Samarbeidet vil gi både oss og annonsører en ny mulighet til å nå en yngre generasjon fans, og for brukerne betyr dette at de får blir med bak kulissene på en rekke spennende olympiske grener, samt at de vil motta relevant innhold fra idrettsutøvere og andre digitale bidragsytere, sier Austvoll Jensen.

Dette banebrytende partnerskapet vil inneholde både daglige Our Stories, som vil være tilpassede «stories» blant annet bestående av snaps sendt inn av Snapchat-brukere, og Publisher Stories, som blir magasininnhold skreddersydd av Eurosport for De olympiske vinterleker. I originalinnholdet som er tilgjengelig gjennom Our Stories vil vi finne OL-snaps produsert av en egen redaksjon fra Snapchat, i tillegg til materiale fra Eurosports eksklusive dekning av øvelsene.

Mer om Discovery Kilde og Foto: TVNorge/Discovery/

Følg oss på Twitter og Facebook

Annonse