Skal styrke Discovery digitalt

19.09.2017 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl ---- Følg oss på Twitter og Facebook

Discovery Communications har utnevnt en ny ledertrio til å sette fart på investeringer og utvikling på digitalsiden. Francis Keeling kommer fra Spotify og får i Discovery rollen som Senior Vice President, International Digital. Jay Trinidad, som for tiden leder Discovery Northern Asia, blir Managing Director, Digital Ventures, mens Eugene Huang, fra American Express, hentes til rollen som Senior Vice President, Product and Technology. Alle tre vil rapportere direkte til Michael Lang, President, International Development & Digital i Discovery.

Annonse

Michael Lang sier følgende om ansettelsene: – Denne nye ledertrioen vil, sammen med de lokale digitale lederne i vår globale organisasjon, bidra til å drive den digitale agendaen vår, idet vi øker Discoverys tempo når det kommer til investeringer og transformasjon. At vi er i stand til å tiltrekke oss digitale ledere i verdensklasse, som Francis, Jay og Eugene, sier mye om vår ambisjon, samt mulighetene de ser for Discoverys innhold og merkevarer som digitale produkttilbud over hele kloden, sier Michael Lang, President, International Development & Digital i Discovery.

I løpet av det siste året har Discovery akselerert sin internasjonale digitale aktivitet betydelig, fra oppstarten av BAMTech Europe og stor abonnentvekst for strømmetjenesten Eurosport Player, til det nye OTT-samarbeidet med ProSieben i Tyskland – og ikke minst lanseringene av Discovery- og Eurosport-kanaler på Amazon i Storbritannia og Eurosport på Amazon i Tyskland. I Norge driver Discovery TV-kanaler som TVNorge, MAX, FEM, VOX og Eurosport Norge, samt strømmetjenestene Dplay og Eurosport Player.

Mer om Discovery Kilde og Foto: TVNorge/Discovery/

Følg oss på Twitter og Facebook

Annonse